2016. december 5., hétfő

ÁLMATLAN FORGOLÓDÁS?



Nincs annál rosszabb és bosszantóbb, mikor egész éjszaka álmatlanul forgolódunk, és aztán nem sokkal azután, hogy végre elaludtunk, fölriadunk az óra csörgésére. Ezek az álmatlan éjszakák kiveszik energiánkat, rontják hangulatunkat, csökken a tevékenységi képességünk, és egyáltalán – az egész életünkre rosszul hat. Itt most 5 olyan  növényt  mutatunk be, melyek kívülről a környezetünkben segítenek, és a leghatékonyabbak az álmatlanság megszüntetésében. 


1. Aloe Vera
Egy könnyen életben tartható szobai növény az aloe vera,  mely éjszaka oxigént bocsát ki, így segít az álmatlanság leküzdésében, ill.  javítja  az alvás minőségét.  Nem igényel sok napfényt, és nem kell sokat öntözni sem.



 


2. Levendula
Az egyik legismertebb nyugtató hatású növény. Jótékonyan hat a szívdobogásra, és csökkenti  a szorongást. Tanulmányok igazolják, hogy a levendula belélegzése megkönnyíti az elalvást és az alvást, csökkenti a gyors szemmozgást (REM), sírós csecsemőket hatékony nyugtatja. 

3. Jázminbokor
A jázmin illata szintén javítja az alvás minőségét, ill. nappal növeli az éberséget és a termelékenységet. Az illata nyugtató hatással van a testre és a lélekre, segít csökkenteni a szorongást is.
4. Angol borostyán 
A NASA egyik kedvenc növénye. Könnyen növekedik és a legjobb légtisztító növény. Előnyös lehet a légzési problémákkal és az asztmával küszködők számára. Tanulmányok azt mutatják, hogy az angol borostyán képes lecsökkenteni a levegőben található gomba vagy penész-spórákat  12 óra alatt 94%-kal.  Elhelyezhető házon belül vagy  párkányon.

5. Kígyólevél
Szintén egy kedvenc szobai növény. Nagyon igénytelen, könnyű életben tartani, és nagyszerű dekoráció is egyben. Javítja a levegő minőségét és általánosságban mondható, hogy az otthon atmoszférájára is jótékony hatással bír. Éjszaka szintén oxigént bocsát ki, miközben alszunk, miközben begyűjti a szoba szén-dioxid tartalmát, ill. megszűri a levegő háztartási méreganyagát.

Természetesen ezen kívül számos más egyéb alvást segítő gyógynövényt is tudunk ajánlani, legfőképpen a Dreamking-ben található Golgotavirág, Orvosi Macskagyökér, Citromfű, Nardusfű, Szent Bazsalikom, Közönséges Ánizs, Közönséges Komló, Kaportermés, Cseregalagonya.



2016. november 30., szerda

PICHU - AYURVEDA KEZELÉS

https://www.youtube.com/watch?v=qIyclIj0rsU

A fej- és gerincbántalmakra ajánljuk ezt a kezelési módszert, melynek során egy meleg gyógyolajjal átitatott vastag pamutréteget helyeznek az érintett testrészre, melyen a gyógyolajat rendszeresen cserélik a melegség fenntartása érdekében. 

A Pichu a Purvakarma eljárások közé tartozik. Nagyon hatékony az agyidegekből származó rendellenességek esetén. 

Gyógyítólag hat még a degeneratív és fájdalmas gerincproblémákra is.

http://ayurvedshop.hu/ayurveda-termekek/ayurveda-masszazsolajokA videót a képre vagy ide kattintva láthatjuk.  

A különböző testalkatnak megfelelő masszázs-olajaink pedig itt érhetők el: http://ayurvedshop.hu/ayurveda-termekek/ayurveda-masszazsolajok 

Jelentkezés: http://ayurvedam.hu/elerhetosegek oldalunkon

2016. november 25., péntek

KÓKUSZOLAJ, BAB ÉS RIKOLA? MIHEZ?

A fogyókúra kimeríthetetlen téma. Az ülőmunka,  talán vicces, hogy ezt írom, de saját tapasztalatomat is megosztva, rendkívül fárasztó! 
Ha sokat ülök, a nap végére minden tagom fáj; a vállaim megmerevednek, a derekam leszakad, és este holtfáradtan zuhanok ágyba, reggel pedig holtfáradtan ébredek.
Nyáron könnyebb, amikor - bár van autóm -  ahova csak tehetem, biciklivel járok. 

De az ülőmunka nemcsak a csontjainkra és izomzatunkra káros. Szépen-lassan, de biztosan ülnek ránk a kilóink is, ha nem vigyázunk. Mindig mondom, csodás ez a magyar nyelv. Mindent kifejez. Nemcsak mi ülünk, de fölösleges kilóink is

De tudjuk-e, hogy zsírégető hormonok is vannak a szervezetünkben? Amiket aktiválhatunk ahhoz, hogy a fölösleges zsírtól megszabaduljunk.

Mit tegyünk?


Először is hagyjuk abba a cukor-bevitelt. Rengeteg zöldséget együnk, babbal. Ha a zöldségeket turmixoljuk, szintén segít, de a rostok nélkül nincs olyan tisztító hatása, mint a friss zöldségnek. Csak növényi fehérjét használjunk, csökkentsük a szénhidrátot, és egészséges olajat / zsírt alkalmazzunk. Együnk kevesebbet (inkább csak 3 kis mennyiségű étkezés legyen), és fokozatosan igyekezzünk szűkíteni az étkezési szokásainkat. Ne együnk este 7 után. Könnyű tornát vigyünk a napjainkba, és igyunk sok zöldséglét.

Ha eltávolítjuk az összes magas cukor- és keményítő-tartalmú élelmiszert,  zöldséget, édes gyümölcslét, a nassolást, gabonaféléket és a rizst, és legalább minden másnap 30 perces könnyű tornát végzünk, a szervezetünk új izomzatot épít a fehérjéből, továbbá zsírt éget, viszont elegendő energiát kapunk a következő 12-48 órában.


Na lássuk hát, mi az a 3 lépés?

2016. november 24., csütörtök

MIT OKOZHAT A MAGNÉZIUM HIÁNYA?



A magnézium-hiány világméretű probléma, melyen - ugyanakkor - gyakran átnéznek az orvosok, akik csak elvétve mérlegelik a helyes táplálkozás és megfelelő vitamin- és ásványbevitel szerepét egészségünk megőrzésében.  
De ha az alábbi tünetek bárme-lyikére „igen”  a válaszunk, akkor magnézium-szintünk igencsak hiányos lehet.



Nézzük hát ezeket.
1. Rendszertelen szívritmus vagy szívfájdalom
Tudta, hogy a magnézium nagyon fontos a szívünk egészsége szempontjából? Elengedhetetlen az egyenletes szívverésért és a normál vérnyomásért. A vér alacsony magnézium-szintje magas kockázati faktort jelent a szívproblémák tekintetében.  A magnézium hiánya pedig a vérünkben található kalcium mennyiségének csökkenését, azon keresztül pedig a rendszertelen szívverést okozhatja.

2. Gyengeség és görcsök
A magnéziumhiány első tünetei szinte észrevehetetlenek, mint pl. az étvágytalanság, hányinger, hányás, fáradtság és gyengeség. Ha a hiány rosszabbodik, az kihat az idegekre és az izmokra, ami zsibbadást, bizsergést és izomgörcsöket eredményez.

3. Fáradtság és álmosság
Ha megmagyarázhatatlan fáradtságtól vagy gyengeségtől szenved, gondolhat az alacsony magnézium-szintre.  

4. Stressz és szorongás
A magnézium alacsony szintje vagy hiánya stresszes reakciókat válthat ki, és ez ördögi kör, mert még rosszabbá teszi a problémákat. A magnézium természetes módon nyugtatja az idegeket. Ha valakinek pánikrohama van, legnagyobb valószínűséggel magnézium-hiányban szenved

5. Alvási rendellenesség
Ez tápanyag hihetetlen hatással van az alvásfunkcióra és annak minőségére. Ha gondjai vannak az elalvással vagy sokszor felébred, akkor ez az idegrendszeri tünet egyértelműen magnéziumhiányra utal.

6. Migrénes fejfájás
Migrén sokszor okozhat magnéziumhiányt a tőle szenvedőkben, mert genetikailag képtelenek befogadni a magnéziumot. Náluk általában alacsonyabb szintre esik a magnézium, ha összehasonlítjuk azokkal, akiknek egyáltalán nincs fejfájásuk.  



7. Depresszió és hangulati ingadozások
Magnézium több szinten működik a hormonjainkban, szabályozza a stressz-választ. Magnéziumhiány depressziót és hangulati ingadozásokat is okozhat.

8. Gyenge csontok
Összességében, a magnézium biztosítja a csontok erejét és formáját, valamint a fogakat is erősebbé teszi. Az ajánlott napi bevitel különösen fontos az életünk folyamán, hogy annak helyes szintjét csontjainkban megtartva, védjük meg azokat az elvesztéstől, hiszen ismert, hogy elsősorban a nőket sújtja a csontritkulás. Mindenkinek rendkívül fontos, de különösen a nőknek a megfelelő mennyiségű magnézium napi bevitele. 

9. Metabolikus sérülés
Magnéziumhiány jelentős eltéréseket mutathat az anyagcsere számos elemében és enzimekben.

10. Emésztési zavarok és hányinger
Ha bármilyen emésztési zavara (pl. kellemetlen böfögés, gyomorégés, puffadás, hasmenés vagy székrekedés) van, itt az ideje, hogy orvoshoz menjen, mert a magnéziumhiány is problémákat okozhat ilyen jellegű problémákat.  

Milyen ételekben található nagy mennyiségben a magnézium?

2016. november 1., kedd

A MÁGIKUS TESZTOSZTERON



A tesztoszteron a legfontosabb férfi nemi hormon, de csekély mértékben a nőkben is megtalálható. Szükség van rá a haj, a szőrzet növekedésében, felelős a kisgyermek- és pubertáskori férfi nemi jelleg kialakításában (a mutálásban, a libidó és az izomtömeg kialakításában, biztosítja a jó közérzetet,  és az erekció képességének fenntartásához is szükséges). De feladatot lát el a bőrben, a csontokban, a vesében, a májban, a csontvelőben és a központi idegrendszerben.

Ritkán bár, de előfordul, hogy a női szervezetben a normálisnál nagyobb a tesztoszteron-szint. Ez komoly szőrtüsző-gyulladáshoz (akné) vezethet, de az arcszőrzetet is erősíti (a hölgyeknél bajusz, esetleg szakáll főleg akkor kínos, ha sötét), kellemetlen hatással van a testtömeg-növekedésre, idült nyugtalanságot okoz, és – súlyosabb esetekben – agresszió-hajlamhoz vezet. Minél sötétebb haj- és szőrzettípussal rendelkezik valaki, annál nagyobb az esélye az emelkedett tesztoszteron-szintnek.
Természetesen, a szép bajusz és szakáll a férfiaknál igazán vonzó lehet, ennek ápolása elengedhetetlenül fontos. Érdemes is beszerezni ilyen szőrápolót, mint pl. a szakállolaj.
Érdekesség: laboratóriumi vizsgálatok kimutatták, hogy a magas tesztoszteronszinttel rendelkező férfiak inkább kedvelik a csípős ízeket.
A tesztoszteron ugyanakkor csökkenhet a kor előrehaladtával, vagy krónikus betegség esetén. Bizonyos ételek segítenek megemelni a tesztoszteron szintet, és szabályozni a hormonokat. Ilyen pl. az osztriga, gyömbér, burgonya, kagyló, tonhal, mazsola, avokádó.
Nos Uraim, bár biztosan ismerik, mégis közreadjuk, melyek azok a természetes ételek, melyek szinten tartják az Önök tesztoszteronját.