Ugrás a fő tartalomra

Bejegyzések

Kiemelt

A GYÖKEREK ÉS GUMÓK ÉLETTANI HATÁSA - AZ AYURVEDA AJÁNLÁSÁVAL

A gyökereket és gumókat az egészséges ételfajták közé soroljuk, mivel a földből közvetlenül vehetik föl az egészség számára oly fontos vitaminokat és ásványi anyagokat.Bár mindegyiknek egyedi tulajdonsága van, mégis van bennük közös és jellegzetes. Néhány példa arra, milyen fajta gyökeret ehetünk: sárga- és fehérrépa, cékla, kohlrabi, torma, paszternák, rutabaga (svéd karórépA), yucca, hagyma, fokhagyma, daikon (a keleti konyha egyik kedvelt főtt ételfajtája), kurkuma, csicsóka, retek és gyömbér. A gyökerek és gumók főleg antioxidánsokkal, ill. A, B és C vitaminnal, valamint vassal vannak tele. Ezen kívül lassan égő szénhidrát-ill. rost-tartalmuk pedig kiváló a gyomorra, segíti a test anyagcsere-rendszerét, valamint a vérnyomást.Emellett általában magasak béta-karotinban, és olyan esszenciális ásványi anyagokat tartalmaznak,mint pl. kálium, foszfor, magnézium és vas. Nagy oktánszámú tápanyagaik és alacsony kalóriatartalmuk miatt a gyökérzöldségek tökéletes táplálékot jelentenek a fogy…

Legújabb bejegyzések

MEGERESZKEDETT TOKA?

MIÉRT VAN SZÜKSÉGE A NŐKNEK TÖBB ALVÁSRA?

VÁLASZÚT ELŐTT....

AKÁRHOGY IS, DE ELŐBB-UTÓBB JÖN A NYÁR

MIT MOND AZ AYURVEDA AZ ARCRÓL ?

MIRE JÓK A CSÍPŐS ÉTELEK AZ AYURVEDA SZERINT

AYURVEDA - KEZELÉS, ÉTKEZÉS ÉS MÁS

A PITTA DOSHA - HA FÖLBORUL

A VATA DOSHA - HA KIBILLEN

A KÓKUSZ CSODÁI